Vacantele Mele

“No one realizes how beautiful it is to travel until he comes home and rests his head on his old, familiar pillow.” – Lin Yutang

Vacanță în Insula Lefkada

Îmi amintesc prima oară când am am auzit despre Insula Lefkada, în 2011: butonam pe Facebook și am găsit din întâmplare o poză a unei prietene, care plutea frumos cu o saltea gonflabilă pe apa de un albastru azuriu greu de descris în cuvinte!

portokatsiki
Fiind retincentă la destinația turistică „€œGrecia” datorită popularizării excesive la noi în țară, nu am luat-o în calcul ca și destinație de vacanță, orientându-mă mai mult spre vestul Europei.
Mare greșeală am făcut! Acum trebuie să recuperez :))
Așa că am hotărât noi, încă de prin aprilie, să rezervăm 2 camere la complexul Ionian Breeze Studios Lefkada. Am căutat și pe booking.com, venere.com, dar nu am găsit ceva care să mă mulțumească nici ca buget, nici ca aspect.
Așa că am luat la căutat site-urile grecești și am dat exact peste site-ul complexului (www.ionianbreeze.com.gr), am trimis o cerere de ofertă pentru perioada 30 iunie – 7 iulie, și am primit un preț super bun: 200 euro/7 nopți/cameră cu baie și chicinetă. Am plătit 30% avans, și…Holiday booked!
Drumul până în Lefkada l-am parcurs cu mașina, însă am avut o oprire de 2 nopți în Paralia Katerini, ceea ce vă recomand și vouă să faceți (o noapte de odihnă). Distanța până în Lefkada este de aprox. 1100 km., însă drumul prin Bulgaria este foarte obositor. De îndată ce ați trecut granița în Grecia, începe partea frumoasă:€“ autostrada ce străbate munții prin tunele, în jur de 10 tunele am traversat, cel mai lung fiind de 4,7 km.
Drumul clasic este București -€“ Ruse -€“ Sofia -€“ Kulata -€“ Salonic -€“ Ioannina -€“ Lefkada.
Taxe de drum: Pod Giurgiu – Ruse: 5 euro dus + 2 euro întors; autostrada în Grecia aprox. 10 euro/sens. Tunel subacvatic în apropiere de Lefkada: 3 euro/sens. Accesul pe insulă se face pe un pod mobil, fără taxă.
Gata cu vorbăraia, de aici începe aventura 😀
Primul oraș care vă întâmpină pe insulă este chiar Lefkada, un oraș colorat cu multe taverne, magazine, rent-a-car/rent-a-bike, viață de noapte animată.
Am fost foarte încântați de complexul rezervat, nu este aglomerat, fiecare cameră are un balcon amenajat cu masă și scaune, curtea este îngrijită și plină de verdeață, curățenia se face zilnic în cameră, iar proprietarul a fost foarte prietenos și primitor. Este localizat în Agios Ioanis (Sfântul Ion).
Un singur inconvenient: este prost semnalizat și poziționat pe niște străduțe pietruite și foarte înguste. Așa că ne-a luat cam 30 minute să-l găsim, deși ne învârteam în jurul lui.

P1060114
Alte orașele/sate de pe insulă:
–      Ligia (mic port pescăresc, dimineața devreme se vinde pește proaspăt)
–      Nikiana
–      Karia (sătuc pe munte cu taverne tradiționale, miere, dulcețuri, ulei de măsline)
–      Nidri (de aici se fac croaziere pe mare și în insulele vecine)
–      Vassiliki (recomandat pentru sporturi nautice)
Cele mai frumoase plaje sunt pe partea vestică a insulei, spre sud, aici mi s-a părut însă și apa foarte rece.
Iată plajele vedetă din Lefkada:
1.      Porto Katsiki (este cotată în top 10 plaje din Europa) situate în sudul insulei.
Peisajul de aici te lasă fără cuvinte: poți să visezi cu ochii deschiși cuprinzând albastrul interminabil al apei, poți face scuba diving sau poți lenevi plutind pe o saltea. Plaja este înconjurată de stâncă, fapt ce îți permite să o fotografiezi foarte frumos de pe versant. Accesul pe plajă se face foarte simplu coborând niște trepte.
Ce e drept, fiind în sudul insulei, apa este mai rece aici decât în plajele din nord, est, vest.

portok portoka1 portoka111 portokat1 portokat11 portokatsi portokatt
2.      Milos Beach
Este o plajă foarte lungă, aprox. 1 km., cu nisip și pietricele. Apa foarte limpede deja nu mai este o surpriză pentru Lefkada. Plaja este aglomerată în zona unde se face accesul, pentru că celor mai mulți le este lene să se îndepărteze puțin. Eu am făcut o plimbare de la un capăt la celălalt, spre extremitate plaja devine chiar pustie, erau câteva corturi întinse, așa că dacă doriți intimidate…o găsiți ușor; se poate face inclusiv nudism :DŠ. Neapărat să aveți încălțări adecvate pentru apă cu pietre!

milos beachegremni egremni1
3.      Egremni – plaja cu cele 350 de trepte.
Și aici priveliștea este foarte frumoasă din vârful celor 350 de trepte. Nici nu știam dacă să mai stau să admir peisajul, sau să o iau la fugă spre apa perfectă de bălăceală! Fotografiile vobesc în locul meu 🙂

milos milos1 milos2 milos3 milos9 milosss
4.      Agios Ioanis
Este foarte aproape de complexul Ionian Breeze, 5 minute de mers. Plajă mai sălbatică, nu este amenajată cu umbrele/sezloange, este o plajă marcată cu „Blue Flag” (Blue Flag este o recunoaștere internațională a plajelor, din punct de vedere al calității apei, nisipului, amenajării, și grija față de natură în general).

ag ioan ag ioanisagiooo agios ioa
Alte plaje de vizitat:
–      Plajă Vassiliki
–      Kathisma
–      Gialos
–      Agios Nikitas
–      Agiofili, etc.
P1060153
Suveniruri din Lefkada:
–      Miere de flori de portocal
–      Miere de cimbrișor
–      Cimbrișor ce poate fi cules chiar de pe pajiște
–      Ulei de măsline
–      Portocale și lămâi proaspăt culese
–      Brânză feta (original one)

Suveniruri pentru suflet: neapărat să prindeți un apus de soare, fructe de mare, pește la tavernele tradiționale.

P1060103 P1060438

4 comentarii la “Vacanță în Insula Lefkada

  1. Georgia
    Februarie 2, 2014

    So cool!!

  2. Dana
    Februarie 13, 2014

    pozele bestiale,informatiile utile!Felicitari1

    • vacantelemele
      Februarie 14, 2014

      Mulțumesc foarte mult pentru feed-back! Orice părere sinceră înseamnă enorm de mult pentru mine!

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la Februarie 2, 2014 de în Travel şi etichetată , , , , , , , .
Balica Marius

''Probably the curliest photographer in the world."

Vacantele Mele

“No one realizes how beautiful it is to travel until he comes home and rests his head on his old, familiar pillow.” – Lin Yutang

My Mother's Work

Lucruri manuale croșetate din suflet.

Speechless Art | Doar Artă.

Arta nu este ceea ce vezi, ci ceea ce îi faci pe alţii să vadă.

Sorina Weblog

despre...un fel de-a fi...in amintire..

Anunturi-Arges.ro

Anunturi-Arges.ro - site de mica publicitate din Pitesti - Arges - Romania

Blog cu tema fotografica

Incercari-foto, mai mult sau mai putin reusite

Fotografii - Bogdan Grigore - Explore my world

Blog de fotografii artistice ( nuduri artistice, portrete, street photography, calatorii)

Advanced PC Fixer

“No one realizes how beautiful it is to travel until he comes home and rests his head on his old, familiar pillow.” – Lin Yutang

